Pages

Sunday, October 16, 2011

Brilliant Inn: Your First Choice to Stay

0 comments
Brilliant Inn: Your First Choice to Stay: Type: Guest House and Homestay Front Entrance Standard room Delux room Garden Front Entrance Toilet Garden BRILLIANT INN HAVE...

Saturday, September 17, 2011

0 comments

Saturday, July 30, 2011

PERLUKAH DISKRIMINASI WARNA BAJU MENGIKUT WARNA KULIT?

0 comments


the answer is "NO"!!!!
if you ask me 100 times pon still NO............NO................!!!
sedarlah tuhan dah anugerahkan warna kulit yg cantik,,
xkisahlah hitam ke putih ke coklat ke...
ade ke kulit warna hitam?? pelik kan
rsenya org minyak je kulit nye hitam dalam dunia ni.. huuhu

bak kate org "hitam-hitam si buah manggis, walaupun hitam di pandang manis.."
ha... mak kate sy hitam tp sy cakap mak sy ni macam buah manggis mak..
sbb tu sy manis.. 
mak salu mara sy pakai baju gelap2..
marah sungguh saye..!!
takkan lah langsung tak leh pakai?
sape yang wat law sedemikian di muka bumi ini?
cbe ckp sape?
fesyen designer? pakar motivasi? dorg sape?
i nak pakai ske hati i lah...
iskk!!!
kalau nk ikut or dgr ckp org selama mane lah kita nk maju...
kita yg set mindset sndri..

so plzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
dun tell me what colour should i wear lah...
rimas n sy bknnye kolot cam awk...
be oopen minded plz.. 
xde pe pon fatwa melarang kitaa yang,,,
  "eh, awk hitam lah so jgn lah pakai baju hitam lg... kang silap2 nampak gigi je putih"
tu cite kartoon boleh lah bro n sis oii....
"eh awk putih la.......... pakai warna ape pon chantek"
bulll shitt.... ()taik lembu() hahahah..

kolot tol lah..... 
sy xske pemikiran sedemikian since i was small..
n now im 20 years old... 
pegi jalanlah ngn sme sttmt awk..

tuhan xpernah diskriminasikan hamba-NYA ngn warna kulit...
sme di pandang sama rata,,,
lain lah macam cerita kanak-kanak yg pernah sy bce dlu..
mak swan tinggalkan anaknye yg hitam....
sbb nye di xcye possibility dye leh dpt ank hitam
sme ank dye msti putih je... (kolot!)
kalau tuhan dh cipta dye sebegitu..
adakah kau nk buang dye semata-mata warna kulit?

slps ni sy berharap sgt agar sape2 kat luar sne blh nilai...
dgn bijak...dgn terbuka.... dgn mata hati yg mulia...
jgn nilai org kulit hitam xchantek...
tyra banks tui cbe tgk sme international model....
oklah tu mmg dye cantek...
tp buar gegirl or boboy yg dah lah "hitam", bertubuh gempal lagi nak2 xcerdik plak...
hey!! jgn underestimate dorg plz...
sy sndri xske buat org or benci org atas sebab2 "koloit" begini...
kalo anda seorg yg berhati bersih anda xkan tergamak keluarkan kata2 seperti :
"gemuk lah kau"
"hitamlah kau"
"bodohlah kau"
eiuyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..................!!!
amek 10 kali ganda,,, tuhan kan dah janji wat jahat kat org awk tu nti dpt 10 times balik...
bwekkkkkkkkkkkkkk... ^_^
jaat sket je.. sbb nk cbe korg renungkan sket boleh kan?
pasni sy xkesah lg nk pkai bju warna ape....
sbb sy ade pemikiran yg positif...
hanya dgn ini sy blh hidup dgn lbh baik dan berdikari....
andai semnagat sye lemah sme cabaran mendatag sy kan kecundang,,,
sy akan didik dri sy menjadi insan terhebat


"maaf andai kata2 sy terkasar... harap kita bakal menjadi insan terbaik dan cbelah letakkan tempat kte di tempat org lain... andai kita di hamburkan dg kata-kata nista dan kesat adakah kita sanggup menerimanay? jika tidak jgn sesekali membuat perkara yg tidak saggup kita hadapi kepada insan lain"

niatlah dgn perkara yg baik dr hari inio...
tiada kata terlambat dalam kamus hidup sy begitu juga anda,,,,
kita ialah ape yg kita fikirkan!!! ^_+

Thursday, July 7, 2011

im happy whenever you are happy!

0 comments
chewahh.....
ayat opening da semacam je (gaggagagaa)
neway im really happy cuz letting you go out of my life... tq..
whAT AN UNFORGETTABLE MOMEMTS!

until now, life okay alhamdulillah..
application smbung degree pon dah dpt..
my 1st intention only my studies n family...
yg lain2 tu sme tutup mata one-and-a-half hahhah..
bkn pe sje xmau cr prob dlm hal cintan cintun.
biar lah ia dtg dlm keadaan sy suda bersedia insylh..


hey back to the track.. hukhuk....
almost 2months my life da back to normal..
without him pon okay pe..
bkn xley hidup, ketawa n heppi pon..

ni sme berkat kehadiran newborn baby yg cgt ciut..
ala-ala-tominye-mak-teh-windu-cgt-adeq-cyg
heheheheh....
my 5th nephew lor not my baby...
mine punyer lmbt g xde sape nk rekemenkn pon cmne ni 
agagagagagag.... 

tgk dye melalak ngis pon xsempt bg hint
salu je lapar nk susu.. hehehhe
boloq ek adeq ni...
sometimes jd babysitter pon leh gain so much fun n experiences..
mne lah tau kot2 jdoh smpi lbey awai..
hhahah.. amboi cam da gatai bebnor nk kawen gamaknye minah ni hee..
xlah mne taknye 9 years kot xdgr tangisn baby dlm rumah ni...
kehadiran si comey-cilik ni menggamit hilai tawa seluruh isi rumah
nak2 lg menjelang raye bln 9 ni makin riuh la..

^---------^ heppi toi la ^_________________________^

Tuesday, June 14, 2011

Surat cinta dari hati...

0 comments

---> Kepada hati terluka,

Bukankah telah ku katakan padamu
Andai kau mencintaimnya bermakna kau merelakan dirimu dikecewakan olehnya,
Lupakah kau?

---> REPLY: HATI TERLUKA

Maaf.......................... aku tak dapat menidakkan perasaan ini,
Walau seberapa lama hati ini tertutup akhirnya Tuhan bukakan jua untukknya..
Maafkan aku kerna alpa akan nasihatmu...
Aku................................ hampa!!!
Aku................................ sedih!!!
Aku................................. tak mampu mengharungi ini semua tanpanya..
Benar, aku merelakan ini semua atas kehendakku
Tiada paksaan dari siapa pun mahupun si dia.....

---> Kepada hati terluka,

Jika ini kemahuanmu apa dapat ku katakan lagi
Tabahkan lah hatimu sekeras kerikil....
kerna Tuhan sentiasa bersamamu dan DIA pasti kau dapat mengharungi ini semua tanpanya...
Kau gadis yang cekal dan aku yakin kau mampu lakukan ini buat yang kesekian kalinya!

---> REPLY: HATI TERLUKA

 Kau tahu, apabila aku di sisinya...
nafasku tersa terhenti dan degupan jantung bagai terhenti
aku bahagia bersamanya..
terasa bagai aku mahu menghentikan putaran jam agar bahagia ini kekal bersamaku selamanya!!
Namun ternyata,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, aku menangis lagi!!!
 pilu rasa hati ini.............................. hebatnya cintamu membawa 1000 kepiluan di dalam hatiku!!!

Sekiranya dia tahu mengertilah ................... AKU CINTA PADAMU!!!
nAmun adakah hatimu  milikku jua????????????

---> Kepada hati terluka,

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata:aku turut bahagia untukmu. 
Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemudengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.
Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat -Hamka
Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.
Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancurberkeping.Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut

Tuesday, June 7, 2011

i missssh you!!!!!!

0 comments
sampai hati awk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

awk,
dah sebln kite xdgr berita awk, cerita awk, suara awk.
awk apa khabar?
awk macam mae kat sane?
sy risau sgt awk tau x?
knp awk diam diri je?
wat sy mcm xwujud dlm hidup awk?
awk dah lupe sy ek?
awk dah ade org lain ke?
atau awk.................
isk3 mintak simpang jejauh la prasgka bruk ni..
sy takut je sy xjumpe awk lg.

awk,
sy ske sgt JAMBU RAJA LAWAK sbb..........
muka tauke mcm muka awk
sejibik!!!!!!!!!!!!!!!!!!
awk mcm2 benda bruk sy pk tentg awk...
adakala sy nangis sbb rindu sgt kat awk,,
sy tau dosa rindu awk tp......
hati sy xdpt nafikan fitrah seorg  manusia yg lemah bila ingat awk...

bile sy nangis awk tau x,
ade ssuatu yg menguatkan hati sy,
awk selalu buat sy hepi,
awk xpernah wat sy sedih dan marah,
so sy ckp pd dri sy,
knp sy perlu nangis bile teringt awk?
padahal awk selalu wat sy heppi,
sy bhgia sgt dgn awk,
itulah kelemahan awk,
awk sentiasa buat sy hepi smpi.............
sy xpernah ngis n now sy nangis sbb awk
yg sy rindu yg selalu bhgiakn dri sy,

kalau dulu awk buat sy nangis,
mungkin sekrg sy x nangis
pasl awk kan?
awk sy xtau nk luahkan pd siapa
semoga tuhan kan sampaikan
kerinduan sy pd hati naluri awk...
semoga awk berbhgia di sana..
i am waiting for you now and FOREVER !

Thursday, May 19, 2011

DeRaiaN AiR mAta...

0 comments
Hati yang terpalit bisakah kau sedari?
Sedang kedinginan menyelumuti malam
Sedang aku meratap hiba bisa perpisahan
Adakah terusik secuit hatimu mengingatiku?

KASIH,
ingatanku padamu tidak pernah sekali pudar,
Meskipun malam ini mungkin detik-detik kebhaagiaan yang sedang kau layari,
Bersama dia insan yang kau puja,
Pengganti buat diriku yang tidak beerti lagi buatmu.

Tinta cinta airmataku
Ku titipka ikhlas buatmu yang masih mendambakan kasih dan sayang darimu,
Impianku dalam mimpi di malam ini,
Moga kita kan berbahagia hingga ke pitu syurga,
Namun bisakah sayang?
Mimpikah aku atau mungkinkah segalanya kan terjadi?
 Tawamu tidak mampu mengaburi deraian air mata,
Yang tulus ku curahkan buat mu sayang

SAYANG,
Egokah kita dalam mengharungi perjalanan cinta ini?
Atau akukah penyebab segalanya sehinggakan ini semua terjadi?
Andai ini suratan ilahi,
Kan ku pasrahkan segala Qada' dan Qadar ku padamu Ya ALLAH,
Kerna ku yakin ini semua yang terbaik buat diriku, 

Ingatlah sayang,
Kan ku sematkan dikau di dalam sanubariku ini,
Memori kita bersama tak mungkin dapat aku padamkan,
Hingga di saat nafasku yang terakhir nanti.
Pada mu kan ku semadikan cinta abdiku,
Untuk kali yang terakhir ini sayang,
izinkanlah aku untuk aku terus mencintaimu seumur hidupku..
 -DERAIAN AIR MATA-
-NUKILAN: MISS CHENTA-
-16 nov 2010- 1.26a.m.-

Tuesday, May 17, 2011

YA ALLAH KUATKANLAH HAMBAMU INI!

0 comments
YA ALLAH, sesungguhnya di pg hari ini aku terjelupuk mengenangkan nasib malangku ini...
YA RABBI TUHANKU, adakah ini balasnya atas segala dosa-dosa u dahulu?
andai begitu suratannya tuhan, kau tabahkanlah hati ini bersama hidayahmu YA TUHAN..
Aku insan hina dan sarat dengan segala dosa-dosa u di dunia ini.. Tuhan adakah gugurnya titisan air mataku ini dpat memadamkan segala dosa dan kehinaan yang telah aku lakukan dahulu? Layakkah aku menerima keampunan darimu..
YA TUHAN, aku insan yang lemah.. terkadang ku merasakan bebanan dugaan yang KAU berikan sungguh xmampu ku lakukan.. Adakah aku sekuat ini sehingga KAU yakin bahawa aku mengharunginya sekuat setabah dan seredha ini? Tak mampu lagi ku tanggung air mata ini.. ia kan selalu berlinangan..
Jika inilah nasibku, TUHAN kau bukakanlah seluas-luasnya hidayah serta syafaatmu buatku..
Sunggu aku selalu percaya serta berperasangka baik terhadapmu TUHANKU..
limpahkan serta kurniakanlah aku kekasih sejati penguat imanku di dunia serta di akhirat sana.. Malam ini tiada tempat curahan yang mampu ku luahkan selain dari Tuhan ku pencipta segala yang hidup di dunia ini.. 
"...dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir." -Surah Yusuf ayat 12
Ya Allah, Hanya padaMula aku berserah, Hanya padaMu, selayak-layaknya hati ini kembali , Janganlah Engkau membiarkan hati ini dizalimi, Ya Allah kepadaMu aku bersandar agar hati ini sentiasa di bawah lindungan dan rahmatMu...
AMIN YA RABBAL ALAMIN...

Sunday, May 15, 2011

LOVE...

0 comments
SLOWLY YOU COME INTO MY LIFE,

DEEPLY YOU ENCOMPASS ME,

SIMPLY YOU ENCHANT ME,

FAIRLY YOU GLOW ME,

TENDERLY YOU CALL ME,

CAREFULLY YOU SELECT ME,

STRONGLY YOU HOLD ME,

NICELY YOU TOLD ME,

THAT YOU LOVE ME, TRUELY, DEEPLY, MADLY,

AND CAPTIVATES ME WITH YOU TRUE AND CRAZY LOVE,

I WISH I COULD BEHOLD YOU, BEING MY BETTER HALF,

IN THIS WORLD AND THERE TO COME

-cebisan nota frm akif to arisa-

-in kau sayangku (bikash nur idris)-

MADAH CINTA

0 comments
Kadangkala kamu tidak mencintai orang yang mencintai kamu sepenuh hati sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, sesalan tiada gunanya kerana perginya tanpa berpaling lagi

MADAH CINTA

0 comments
Kadangkala kamu tidak mencintai orang yang mencintai kamu sepenuh hati sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, sesalan tiada gunanya kerana perginya tanpa berpaling lagi

Monday, May 9, 2011

mitos hadiah baju & perpisahan dalam percintaan?

0 comments
pernah x dpt hadiah baju drpd si dia? 
ape salah baju sampai menjadi penyebab perpisahan?
dlu once i've been told by a frenz of mine pasal ini miths macam kelakar pon ade..
but,,,, suddenly rite afta sy sndri mngalaminya brulah mcm terngiang2 kata2 kwn sy tu..

#1: marilah sy ceritakan kisah seorg teman sy ex-rumet sebilik dlu. dlu tyme sek. men. dye bercouple dgn sseorg iaitu kwn sekelas juga.. cinta sakan lah gak.. minah ni kwn sy punye la berubah dr sedikit2 demi si dia insan tersyg gamaknye.. 1 hari, si jejaka tu, hadiahkan sehelai baju t-shirt buat kenangn insan yg tersyg my fren ni.. a week or a month lps tu mereka berpisah... kwn sy ni jenis agak setia juga.... now jejaka tu dah kembali ke rahmatullah(maafla sy xbermaksud nk kutuk org yg telh pergi..nk share cite je... marilah sedekhkan al-fatihah.. moga arwah ni aman di sana..amin) smpi saat ex-boy dye pergi, dia masih setia n xpernah dendam pon pd ex dye..

*adakah kebenaran di sebalik perpisahan ini di sebabkan baju? mmm xleh percaya 100% gak.. mgkin kebetulan je...


#2: kisah pengalaman sendri... 2 thn lepas "awk" pernah bg sy sweater awk.. hhehe ..ingt x? awk kate berat nk carry bile nak g cr tempt kerja br tu nnt.. so sy bwaklah g ostel sy.. bau awk sy ske sgt.. tp masham cket hahha...pastu sy basuh gne mesin letak downy bebyk.. wangi gler awk tau.. memalm sy rindu awk sy peluk sweater awk tu.. betapa rindunye lah sy kat awk smpi cenggitu hheh.. bile kte jmpe n balik sesama g kl nek bas, sy bg balik sweater awk 2 bg awk pkai.. sy hepi tgk awk heppi.. then, awk kate nk amek balik.. amboi buruk siku lah awk cmni.. hmm.. sy xnk bg heheh.. then awk relakn juga sweater ni pd sy.. hepi nye sy mengenagkan saat2 tu awk tau.. lps bebrapa bln kemudian, awk mkin busy kje.. sy tau awk syg sy dn sy lg syg lebih awk sesgt.. beselah pmpuan ni mmg ske sakitkan hati awk tp tu mlut je.. hati sy xpernah simpan dendam pd awk..sungguh sy xtpu awk.. sme slh sy dlu minx break pd awk.. maafkan sy awk sy xbermaksud cm2.. sy nk awk pujuk sy.. kan sy ni mmg ske gedik sgt ngn awk cm2.. sy kesal smpi sekrg wak.. =''(
tp xpelah.. sy redha dn sy xkesal syg awk selamnya awk tetap dlm ingtn hati sy... cuz we got best time together isn't it? i remember everything about you.. eventhough it has been 2 years we break up..

ni baju awk bg------>

kkdg benda ni sme kebetulan... apa2 pun pokok pgkal dri kita sndri... baju xde kuasa magika menentukan jdoh pertemuan jua perpisahan.. sama2 kita usaha dlm mengelakkan perpisahan,, inslh...^_^

Saturday, May 7, 2011

SeLmat Hari iBu..... ^_*

0 comments

secreto letter from your daughter*_*


assalamualaikum......dear my beloved ibu,,

i love you ibu,
more than anything i can give to you in this world,
more than any words i can say,
and more than anyone i love,
cuz you will be the only 1 in my heart,
saranghe ibu.....
muahhhh!!!!^_^


ibu,
hari ini masakan ibu sedap,
seperti hari2 kebiasaanya,
takkan ada air tangan seenak masakanmu ibu,
terima kasih atas segalanya,
hanya kau satu untukku ibu.....

buatmu,
segala kasih sayang kau curahkan,
tiada sekelumit dendam kau titipkan,
tiada sezarah pengorbanan mampu menjadi galang gantinya,,
hanya kau seorang ibu seorang....

curah hati ini,
ibu yang ku dambakan hanyalah dikau ,
akan ku semat tiap2 nasihat,
di dalam lipatan hati ini,
buat menjadi azimat mengharungi liku2 kehidupan,
andai satu saat kau tiada lg di dunia fana ini...


ibu,
setiap perilaku mu jua pengorbanan mu,
menjadi contoh buatku,
sungguh kaulah guruku, kekasihku dan kawanku...

moga tuhan kan senantiasa,
melimpahkan rahmat atas setiap langkahmu ibu,
di dunia mahupun di akhirat kelak...
moga tuhan kan selalu memakbulkan,
doaku buatmu ibu,
amin............................

kerna,
ku tahu ibu tidak pernah lekang,
mendoakan kesejahteraan jua kebahagiaan diriku,
di dunia juga di akhirat,
ketika usai solatmu ibu....

TERIMA KASIH IBU... tidak tergambar kata2 mahupun ukuran untuk dirimu yg bergelar insan mulia jua keredhaan tuhan yg mana keredhaanmu menentukan keredhaan YA ILAHI jua...

sayang ibu sye dunia akhirat... dear mak @ ibu @ gomok he-he ^_^

"you are my sunshine, 
my only sunshine,
you make me happy when skies are grey,
you never know me ,
how much i love you,
so plz don't take my mummy's go away.. love you mum.."


Tuesday, May 3, 2011

#1: QUOTE FOR THE DAY

0 comments


LOVE is a cycle
When you LOVE, you get hurt, you hate!
When you hate, you try to forget
When you try to forget,  you start missing
And when you start missing,
eventually you will fall in LOVE again....

Sunday, May 1, 2011

NAK berpisah ke dengan awk???

0 comments
hey awk,,,
since when la i terpkiaq nk break-off ngn u...
huu.. anyway.. kte sme rase kite xperfect n that's always goes into my mind....
muka awk manis.. cute... rindu dgr helai gelak tawa awk yg berdekah-dekah tu...
dah sebulan xjmpe...
tp sy ingt nak jdikan pertemuan ni last buat awk..
sy rase ade 2.99999997/5 xbaik dari  2.999999991/5 baik... heheh..
sebab dgn awk sy selalu lupa sy akan kecewa.. saya selalu bahagia je ngn awk...
terkadang sy takut sy bakal melukai hati sy sendiri sgt...
sy takut lukakan hati awk....
awklah boy yg paling sporting, otak gila2 heheh.. pak lawak sy.... !!! rindu muchuk sy ni...
sy nk nangis plak pk kalo break ngn awk...
pe kata kita decide sesama nnt yew?
kte jgn cedey2 kalo kite dua cetuju taw?
cebabnye... sy xnk wat org yg sy syg sediyhhh.. xmo la yew..
hope i will be the last for u
n u will be the last for me...
PROMISE???!!!!!!


ni lagu buat awk----------->>> 

Tuesday, April 26, 2011

duri dalam persahabatan..

0 comments
erti persahabatan byk mengajar aku erti hidup... byk ku temui persahabatan penuh ranjau, pahit maung. hati ni seringkalai menangisi atas perlakuan rakan2 terutamanya di tempat aku menelaah di utara semenanjung tanah air ini...

dugaan tuhan itu pasti ada hikmah yg besar buat diriku.. menangis dahulu pendapatan menangis kemudian sesal xberguna.

kala ini, aku sgt teramat merindui 2 org teman baikku yg kini melanjutkan pelajaran... alhamdulillah moga mereka berjaya... "thnx to aa dan icha byk beri kita kengn manis bersama awk... sedih 3 tahun xjmpe korg.. salu mimpi korg.. salu sgt mimpi korg..."

adakah benar pertembungan budaya remaja utara dan selatan berlainan? apabila kita mengalaminya barulah aku tahu arti kebenaran itu semua... skrg tgh finale countdown... lg 4 hari aku akan pulang ke bandar halaman kuala lumpur.. emak ayah faiq angah rindu korg semua... =(

sy xakan lg jejak di bumi perthlis ni!!!!! byk kengan pahit terukir di sini.. byk air mata tumpah di sini...
sampai di sini perhubungan kita je la kwn2.. andai kata ada jodoh bertemu lg itu semua takdir tuhan dan aku pasrah..

pitaku hanya satu shaja..... semoga aku kan senantisa berada di sisi keluarga... xnk dah duduk jejauh ngn family... sedih.. malam2 salu nangis,, xde sapa pon tau....

xpe kita kan kuat.. kita tau.. sebab tu la tuhan bg dugaan ni kat kita...

sabar la hati.. Allah kan salu dgr doa kita... semoga kebahagiaan selalu kan menyinari hidup ni.. amin..


Wednesday, April 20, 2011

happy 25th birthday!

0 comments
to my ex-beloved bf.... sy akan ingt awk sepanjag hdup sy,, insylh kalo sy xlupa n xde peyakit short term memory.. 20th april 2011 our 2nd anniversary... tq for all the ups and down we have through before.. =''( im gonna really miss you... may ALLAH be alwas besides you in every moments of your life..


Saturday, April 2, 2011

2 Bomb Kejam Zionis dan Amerika

0 comments
Posted on Friday, January 14 @ 07:00:00 PST
Dilulus untuk paparan oleh
teori


Oleh: zharifjenn

"
Antara 2 bom yang paling kejam milik tentera Zionis dan Amerika.

1. The White Phosphorus
Bom fosforus putih dilepaskan ketika Amerika menyerang Fallujah
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG0Ifpe7pI/AAAAAAAABxQ/dkWPDE-G9gk/s400/pic.php.jpg
Fosforus putih dilepaskan ketika tentera Zionis menyerang Gaza
 
Fosforus putih bukanlah senjata baru, malah ia sudah digunakan sejak Perang Dunia lagi.
 
Bagaimana ia berfungsi?
 
Ia akan bereaksi (chemical reaction) dengan oksigen, dan akan terbakar apabila dengan sendirinya di udara.
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG2Tf98T1I/AAAAAAAAByA/hHbcCESz4ug/s400/ATT860434.jpg
 
 
Maka apabila terkena manusia, mangsa seolah-olah dipanggang terus hingga ke tulang. Gas yang dilepaskannya juga beracun. Apabila bom tersebut dilepaskan, ia akan menghasilkan debu-debu putih yang berterbangan (jangan keliru antara asap dengan debu). Apabila kulit anda terkena debu putih tersebut, kulit anda akan melecur secara tiba-tiba. Fosforus putih mampu membakar kulit dan daging anda terus sehingga menampakkan tulang.....
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIWpcYInaI/AAAAAAAAB1Q/queW0EnCYwE/s400/white_phosphorus41.jpg
 
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG0dntb1GI/AAAAAAAABxY/-POvhsvcNnI/s400/white-phosphorusbone.jpg
Terbakar hingga ke tulang
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG7KwKwdxI/AAAAAAAABzI/Awmkjx34ADE/s400/hvidfosfor3.jpg
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIVQYDVXaI/AAAAAAAAB1A/vHVvbuhsx5w/s400/phosphorous-victims.jpg
 
http://4.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIVQIQngNI/AAAAAAAAB04/akTeWLXO-oY/s400/ogrish-dot-com-israel_lebanon_conflict_victim3.jpg
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIWpIm8ClI/AAAAAAAAB1I/c0edqDf5ym8/s400/37hidden_civilians.jpg
 
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG6rFRj2zI/AAAAAAAABy4/6WtbpMdSHZM/s400/gaza_new_weapon_molten_head.jpg
Gambar lama
 
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG6-qArMxI/AAAAAAAABzA/xhkyW7atv3U/s400/GazaSlide_9__585x43_464433a.jpg
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG754rqhYI/AAAAAAAABzw/xXwCPrToAJ4/s400/white_phosphorus_victim_afghanistan.jpg
 
2. Depleted Uranium
 
Ini juga bukanlah senjata baru. Ia telah digunakan oleh Amerika puluhan tahun dahulu.
 
Dan sebenarnya Depleted Uranium bukanlah sebuah bom atau peluru, sebaliknya ia adalah logam yang di"attach" sekali dengan mana-mana peluru dan bom yang sedia ada. Kesannya, peluru tersebut mampu menembusi besi-besi yang keras dan tembok-tembok yang kebal.
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG2fFJjQRI/AAAAAAAAByI/FnOOzakroqY/s400/Depleted+Uranium+Mortar.jpg
Depleted Uranium diletakkan dimuncung sebuah mortar
 
Namun, Uranium yang digunakan itu tidak berhenti di situ sahaja. Ia mampu meninggalkan sisa berradioaktif yang mampu merosakkan tubuh manusia, sama ada mati atau cacat. Malah kesannya lebih teruk kepada janin yang masih berada di dalam perut ibunya (proses perkembangan janin terganggu akibat sinaran radioaktif menyebabkan bayi akan lahir dalam keadaan yang sangat teruk).
 
Kesannya terhadap manusia boleh dilihat apabila kebanyakan bayi yang lahir di Iraq selepas pencerobohan Amerika lahir dengan kecacatan yang begitu teruk sekali. Kadar kecacatan adalah begitu tinggi.
 
Gambar-gambar di bawah adalah kesan apabila sel badan manusia berubah apabila terkena pancaran radioaktif daripada Uranium.
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG56yp2FNI/AAAAAAAAByg/vB7coSEealQ/s400/depleted-uranium1Adobe.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG6HKL2KVI/AAAAAAAAByo/FEOQuyLMWEs/s400/depleted-uranium.2005.jpeg
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIQ115iRvI/AAAAAAAAB0Y/uUuE4YhA-yY/s400/baby-with-2-faces.jpg
 
http://4.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIQ1vmZIUI/AAAAAAAAB0Q/Pf63EYPWhMw/s400/bab-y.jpg
 
http://4.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIRRNHTPTI/AAAAAAAAB0o/viCbwwOgXG0/s400/depleted-uranium-baby.jpg
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG2_-c3cPI/AAAAAAAAByQ/jEflKRWkjr4/s400/Depleted+Uranium+Baby.2.jpg
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THID7snDvrI/AAAAAAAABz4/F_pol6aUrXc/s400/DU-baby-1000.jpg
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIRQ1mW6UI/AAAAAAAAB0g/ccvKznABRcE/s400/DEPLETED+URANIUM+AFGANISTAN+CHILD+SMALL+WEB+COMPRESSED.jpg
 
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THISOWGVhiI/AAAAAAAAB0w/qiK6M3PwVQM/s400/du+baby.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIPpSdzfAI/AAAAAAAAB0A/ZLZ_WgimwEQ/s400/baby.jpg
 
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG7dcFK1FI/AAAAAAAABzY/__xSnkxKEdI/s400/No+Child+Left+Behind.JPG
 
 
Inilah yang dilakukan oleh para pengganas dunia yang sebenar. Mereka menguji senjata-senjata mereka ke atas kaum muslimin yang mereka jajah. Bayangkan bagaimana senjata itu terkena ayah anda? atau ibu anda? atau anda sendiri?
 
Bagaimana jika fosforus putih terkena kulit anda dan membakar daging anda terus ke tulang hidup-hidup?
 
Atau bagaimana jika adik atau anak anda lahir dalam keadaan cacat yang terlampau teruk?
 
sabda Nabi SAW yang bermaksud, “barangsiapa yang tidak mengambil berat permasalahan orang Islam yang lain, maka dia bukan dari kalangan mereka”.
 
Amaran!!! Gambar-gambar di atas mungkin tidak sesuai untuk mereka-mereka yang lemah semangat. Tetapi jika anda ingin gambar-gambar yang lebih jelas dan banyak, anda bolehlah cuba meng"google" kan perkataan tersebut di internet.

24 Ciri - ciri orang yang mencintai kamu

0 comments




Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.
  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ’selamat pagi’, ’selamat hari minggu’, ’selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
  16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’
  17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
  20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
  23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
  24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.
“Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut… Kamu akan menyesal melakukannya!”

credits: bUdAkNaKAL zAckY

Tertelan 5 sen

0 comments


Malam tu, sepasang suami isteri dah bersiap-siap nak masuk ke bilik tidur bila

tiba-tiba mereka terdengar suara anak bongsu mereka menangis.

Mereka pun pergi mendapat anak itu lalu bertanyakan kenapa dia menangis..

Si anak menjawab dia tertelan duit syiling lima sen dan sekarang dia takut akan mati

sebab tertelan duit tu, lalu terus menangis teresak-esak.

Si ayah yang buntu nak memujuk anak itu tiba-tiba teringat duit dalam poket seluarnya lalu mengeluarkan duit lima sen.

Kemudian si ayah berpura-pura membuat magik dan mengeluarkan duit lima sen dari telinga anaknya.

Ha, kan ayah dah keluarkan ni.” Si anak teruja dan terus berhenti menangis.

Sepantas kilat anak itu mengambil duit lima sen itu dan menelannya lalu berkata, “Buat lagi sekali ayah.”

credit: budaknakal zacky

Duit Kertas Aneh Tapi Klakar

0 comments





CREDITS TO:
bUdAkNaKAL zAckY

Lawak & Kreatif: putri di lamar di FACEBOOK

0 comments

psst: Lawak betoi spe buat ni.. kreatif.. hahah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, October 16, 2011

Brilliant Inn: Your First Choice to Stay

Brilliant Inn: Your First Choice to Stay: Type: Guest House and Homestay Front Entrance Standard room Delux room Garden Front Entrance Toilet Garden BRILLIANT INN HAVE...

Saturday, July 30, 2011

PERLUKAH DISKRIMINASI WARNA BAJU MENGIKUT WARNA KULIT?



the answer is "NO"!!!!
if you ask me 100 times pon still NO............NO................!!!
sedarlah tuhan dah anugerahkan warna kulit yg cantik,,
xkisahlah hitam ke putih ke coklat ke...
ade ke kulit warna hitam?? pelik kan
rsenya org minyak je kulit nye hitam dalam dunia ni.. huuhu

bak kate org "hitam-hitam si buah manggis, walaupun hitam di pandang manis.."
ha... mak kate sy hitam tp sy cakap mak sy ni macam buah manggis mak..
sbb tu sy manis.. 
mak salu mara sy pakai baju gelap2..
marah sungguh saye..!!
takkan lah langsung tak leh pakai?
sape yang wat law sedemikian di muka bumi ini?
cbe ckp sape?
fesyen designer? pakar motivasi? dorg sape?
i nak pakai ske hati i lah...
iskk!!!
kalau nk ikut or dgr ckp org selama mane lah kita nk maju...
kita yg set mindset sndri..

so plzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
dun tell me what colour should i wear lah...
rimas n sy bknnye kolot cam awk...
be oopen minded plz.. 
xde pe pon fatwa melarang kitaa yang,,,
  "eh, awk hitam lah so jgn lah pakai baju hitam lg... kang silap2 nampak gigi je putih"
tu cite kartoon boleh lah bro n sis oii....
"eh awk putih la.......... pakai warna ape pon chantek"
bulll shitt.... ()taik lembu() hahahah..

kolot tol lah..... 
sy xske pemikiran sedemikian since i was small..
n now im 20 years old... 
pegi jalanlah ngn sme sttmt awk..

tuhan xpernah diskriminasikan hamba-NYA ngn warna kulit...
sme di pandang sama rata,,,
lain lah macam cerita kanak-kanak yg pernah sy bce dlu..
mak swan tinggalkan anaknye yg hitam....
sbb nye di xcye possibility dye leh dpt ank hitam
sme ank dye msti putih je... (kolot!)
kalau tuhan dh cipta dye sebegitu..
adakah kau nk buang dye semata-mata warna kulit?

slps ni sy berharap sgt agar sape2 kat luar sne blh nilai...
dgn bijak...dgn terbuka.... dgn mata hati yg mulia...
jgn nilai org kulit hitam xchantek...
tyra banks tui cbe tgk sme international model....
oklah tu mmg dye cantek...
tp buar gegirl or boboy yg dah lah "hitam", bertubuh gempal lagi nak2 xcerdik plak...
hey!! jgn underestimate dorg plz...
sy sndri xske buat org or benci org atas sebab2 "koloit" begini...
kalo anda seorg yg berhati bersih anda xkan tergamak keluarkan kata2 seperti :
"gemuk lah kau"
"hitamlah kau"
"bodohlah kau"
eiuyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..................!!!
amek 10 kali ganda,,, tuhan kan dah janji wat jahat kat org awk tu nti dpt 10 times balik...
bwekkkkkkkkkkkkkk... ^_^
jaat sket je.. sbb nk cbe korg renungkan sket boleh kan?
pasni sy xkesah lg nk pkai bju warna ape....
sbb sy ade pemikiran yg positif...
hanya dgn ini sy blh hidup dgn lbh baik dan berdikari....
andai semnagat sye lemah sme cabaran mendatag sy kan kecundang,,,
sy akan didik dri sy menjadi insan terhebat


"maaf andai kata2 sy terkasar... harap kita bakal menjadi insan terbaik dan cbelah letakkan tempat kte di tempat org lain... andai kita di hamburkan dg kata-kata nista dan kesat adakah kita sanggup menerimanay? jika tidak jgn sesekali membuat perkara yg tidak saggup kita hadapi kepada insan lain"

niatlah dgn perkara yg baik dr hari inio...
tiada kata terlambat dalam kamus hidup sy begitu juga anda,,,,
kita ialah ape yg kita fikirkan!!! ^_+

Thursday, July 7, 2011

im happy whenever you are happy!

chewahh.....
ayat opening da semacam je (gaggagagaa)
neway im really happy cuz letting you go out of my life... tq..
whAT AN UNFORGETTABLE MOMEMTS!

until now, life okay alhamdulillah..
application smbung degree pon dah dpt..
my 1st intention only my studies n family...
yg lain2 tu sme tutup mata one-and-a-half hahhah..
bkn pe sje xmau cr prob dlm hal cintan cintun.
biar lah ia dtg dlm keadaan sy suda bersedia insylh..


hey back to the track.. hukhuk....
almost 2months my life da back to normal..
without him pon okay pe..
bkn xley hidup, ketawa n heppi pon..

ni sme berkat kehadiran newborn baby yg cgt ciut..
ala-ala-tominye-mak-teh-windu-cgt-adeq-cyg
heheheheh....
my 5th nephew lor not my baby...
mine punyer lmbt g xde sape nk rekemenkn pon cmne ni 
agagagagagag.... 

tgk dye melalak ngis pon xsempt bg hint
salu je lapar nk susu.. hehehhe
boloq ek adeq ni...
sometimes jd babysitter pon leh gain so much fun n experiences..
mne lah tau kot2 jdoh smpi lbey awai..
hhahah.. amboi cam da gatai bebnor nk kawen gamaknye minah ni hee..
xlah mne taknye 9 years kot xdgr tangisn baby dlm rumah ni...
kehadiran si comey-cilik ni menggamit hilai tawa seluruh isi rumah
nak2 lg menjelang raye bln 9 ni makin riuh la..

^---------^ heppi toi la ^_________________________^

Tuesday, June 14, 2011

Surat cinta dari hati...


---> Kepada hati terluka,

Bukankah telah ku katakan padamu
Andai kau mencintaimnya bermakna kau merelakan dirimu dikecewakan olehnya,
Lupakah kau?

---> REPLY: HATI TERLUKA

Maaf.......................... aku tak dapat menidakkan perasaan ini,
Walau seberapa lama hati ini tertutup akhirnya Tuhan bukakan jua untukknya..
Maafkan aku kerna alpa akan nasihatmu...
Aku................................ hampa!!!
Aku................................ sedih!!!
Aku................................. tak mampu mengharungi ini semua tanpanya..
Benar, aku merelakan ini semua atas kehendakku
Tiada paksaan dari siapa pun mahupun si dia.....

---> Kepada hati terluka,

Jika ini kemahuanmu apa dapat ku katakan lagi
Tabahkan lah hatimu sekeras kerikil....
kerna Tuhan sentiasa bersamamu dan DIA pasti kau dapat mengharungi ini semua tanpanya...
Kau gadis yang cekal dan aku yakin kau mampu lakukan ini buat yang kesekian kalinya!

---> REPLY: HATI TERLUKA

 Kau tahu, apabila aku di sisinya...
nafasku tersa terhenti dan degupan jantung bagai terhenti
aku bahagia bersamanya..
terasa bagai aku mahu menghentikan putaran jam agar bahagia ini kekal bersamaku selamanya!!
Namun ternyata,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, aku menangis lagi!!!
 pilu rasa hati ini.............................. hebatnya cintamu membawa 1000 kepiluan di dalam hatiku!!!

Sekiranya dia tahu mengertilah ................... AKU CINTA PADAMU!!!
nAmun adakah hatimu  milikku jua????????????

---> Kepada hati terluka,

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata:aku turut bahagia untukmu. 
Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemudengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.
Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat -Hamka
Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.
Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancurberkeping.Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut

Tuesday, June 7, 2011

i missssh you!!!!!!

sampai hati awk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

awk,
dah sebln kite xdgr berita awk, cerita awk, suara awk.
awk apa khabar?
awk macam mae kat sane?
sy risau sgt awk tau x?
knp awk diam diri je?
wat sy mcm xwujud dlm hidup awk?
awk dah lupe sy ek?
awk dah ade org lain ke?
atau awk.................
isk3 mintak simpang jejauh la prasgka bruk ni..
sy takut je sy xjumpe awk lg.

awk,
sy ske sgt JAMBU RAJA LAWAK sbb..........
muka tauke mcm muka awk
sejibik!!!!!!!!!!!!!!!!!!
awk mcm2 benda bruk sy pk tentg awk...
adakala sy nangis sbb rindu sgt kat awk,,
sy tau dosa rindu awk tp......
hati sy xdpt nafikan fitrah seorg  manusia yg lemah bila ingat awk...

bile sy nangis awk tau x,
ade ssuatu yg menguatkan hati sy,
awk selalu buat sy hepi,
awk xpernah wat sy sedih dan marah,
so sy ckp pd dri sy,
knp sy perlu nangis bile teringt awk?
padahal awk selalu wat sy heppi,
sy bhgia sgt dgn awk,
itulah kelemahan awk,
awk sentiasa buat sy hepi smpi.............
sy xpernah ngis n now sy nangis sbb awk
yg sy rindu yg selalu bhgiakn dri sy,

kalau dulu awk buat sy nangis,
mungkin sekrg sy x nangis
pasl awk kan?
awk sy xtau nk luahkan pd siapa
semoga tuhan kan sampaikan
kerinduan sy pd hati naluri awk...
semoga awk berbhgia di sana..
i am waiting for you now and FOREVER !

Thursday, May 19, 2011

DeRaiaN AiR mAta...

Hati yang terpalit bisakah kau sedari?
Sedang kedinginan menyelumuti malam
Sedang aku meratap hiba bisa perpisahan
Adakah terusik secuit hatimu mengingatiku?

KASIH,
ingatanku padamu tidak pernah sekali pudar,
Meskipun malam ini mungkin detik-detik kebhaagiaan yang sedang kau layari,
Bersama dia insan yang kau puja,
Pengganti buat diriku yang tidak beerti lagi buatmu.

Tinta cinta airmataku
Ku titipka ikhlas buatmu yang masih mendambakan kasih dan sayang darimu,
Impianku dalam mimpi di malam ini,
Moga kita kan berbahagia hingga ke pitu syurga,
Namun bisakah sayang?
Mimpikah aku atau mungkinkah segalanya kan terjadi?
 Tawamu tidak mampu mengaburi deraian air mata,
Yang tulus ku curahkan buat mu sayang

SAYANG,
Egokah kita dalam mengharungi perjalanan cinta ini?
Atau akukah penyebab segalanya sehinggakan ini semua terjadi?
Andai ini suratan ilahi,
Kan ku pasrahkan segala Qada' dan Qadar ku padamu Ya ALLAH,
Kerna ku yakin ini semua yang terbaik buat diriku, 

Ingatlah sayang,
Kan ku sematkan dikau di dalam sanubariku ini,
Memori kita bersama tak mungkin dapat aku padamkan,
Hingga di saat nafasku yang terakhir nanti.
Pada mu kan ku semadikan cinta abdiku,
Untuk kali yang terakhir ini sayang,
izinkanlah aku untuk aku terus mencintaimu seumur hidupku..
 -DERAIAN AIR MATA-
-NUKILAN: MISS CHENTA-
-16 nov 2010- 1.26a.m.-

Tuesday, May 17, 2011

YA ALLAH KUATKANLAH HAMBAMU INI!

YA ALLAH, sesungguhnya di pg hari ini aku terjelupuk mengenangkan nasib malangku ini...
YA RABBI TUHANKU, adakah ini balasnya atas segala dosa-dosa u dahulu?
andai begitu suratannya tuhan, kau tabahkanlah hati ini bersama hidayahmu YA TUHAN..
Aku insan hina dan sarat dengan segala dosa-dosa u di dunia ini.. Tuhan adakah gugurnya titisan air mataku ini dpat memadamkan segala dosa dan kehinaan yang telah aku lakukan dahulu? Layakkah aku menerima keampunan darimu..
YA TUHAN, aku insan yang lemah.. terkadang ku merasakan bebanan dugaan yang KAU berikan sungguh xmampu ku lakukan.. Adakah aku sekuat ini sehingga KAU yakin bahawa aku mengharunginya sekuat setabah dan seredha ini? Tak mampu lagi ku tanggung air mata ini.. ia kan selalu berlinangan..
Jika inilah nasibku, TUHAN kau bukakanlah seluas-luasnya hidayah serta syafaatmu buatku..
Sunggu aku selalu percaya serta berperasangka baik terhadapmu TUHANKU..
limpahkan serta kurniakanlah aku kekasih sejati penguat imanku di dunia serta di akhirat sana.. Malam ini tiada tempat curahan yang mampu ku luahkan selain dari Tuhan ku pencipta segala yang hidup di dunia ini.. 
"...dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir." -Surah Yusuf ayat 12
Ya Allah, Hanya padaMula aku berserah, Hanya padaMu, selayak-layaknya hati ini kembali , Janganlah Engkau membiarkan hati ini dizalimi, Ya Allah kepadaMu aku bersandar agar hati ini sentiasa di bawah lindungan dan rahmatMu...
AMIN YA RABBAL ALAMIN...

Sunday, May 15, 2011

LOVE...

SLOWLY YOU COME INTO MY LIFE,

DEEPLY YOU ENCOMPASS ME,

SIMPLY YOU ENCHANT ME,

FAIRLY YOU GLOW ME,

TENDERLY YOU CALL ME,

CAREFULLY YOU SELECT ME,

STRONGLY YOU HOLD ME,

NICELY YOU TOLD ME,

THAT YOU LOVE ME, TRUELY, DEEPLY, MADLY,

AND CAPTIVATES ME WITH YOU TRUE AND CRAZY LOVE,

I WISH I COULD BEHOLD YOU, BEING MY BETTER HALF,

IN THIS WORLD AND THERE TO COME

-cebisan nota frm akif to arisa-

-in kau sayangku (bikash nur idris)-

MADAH CINTA

Kadangkala kamu tidak mencintai orang yang mencintai kamu sepenuh hati sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, sesalan tiada gunanya kerana perginya tanpa berpaling lagi

MADAH CINTA

Kadangkala kamu tidak mencintai orang yang mencintai kamu sepenuh hati sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, sesalan tiada gunanya kerana perginya tanpa berpaling lagi

Monday, May 9, 2011

mitos hadiah baju & perpisahan dalam percintaan?

pernah x dpt hadiah baju drpd si dia? 
ape salah baju sampai menjadi penyebab perpisahan?
dlu once i've been told by a frenz of mine pasal ini miths macam kelakar pon ade..
but,,,, suddenly rite afta sy sndri mngalaminya brulah mcm terngiang2 kata2 kwn sy tu..

#1: marilah sy ceritakan kisah seorg teman sy ex-rumet sebilik dlu. dlu tyme sek. men. dye bercouple dgn sseorg iaitu kwn sekelas juga.. cinta sakan lah gak.. minah ni kwn sy punye la berubah dr sedikit2 demi si dia insan tersyg gamaknye.. 1 hari, si jejaka tu, hadiahkan sehelai baju t-shirt buat kenangn insan yg tersyg my fren ni.. a week or a month lps tu mereka berpisah... kwn sy ni jenis agak setia juga.... now jejaka tu dah kembali ke rahmatullah(maafla sy xbermaksud nk kutuk org yg telh pergi..nk share cite je... marilah sedekhkan al-fatihah.. moga arwah ni aman di sana..amin) smpi saat ex-boy dye pergi, dia masih setia n xpernah dendam pon pd ex dye..

*adakah kebenaran di sebalik perpisahan ini di sebabkan baju? mmm xleh percaya 100% gak.. mgkin kebetulan je...


#2: kisah pengalaman sendri... 2 thn lepas "awk" pernah bg sy sweater awk.. hhehe ..ingt x? awk kate berat nk carry bile nak g cr tempt kerja br tu nnt.. so sy bwaklah g ostel sy.. bau awk sy ske sgt.. tp masham cket hahha...pastu sy basuh gne mesin letak downy bebyk.. wangi gler awk tau.. memalm sy rindu awk sy peluk sweater awk tu.. betapa rindunye lah sy kat awk smpi cenggitu hheh.. bile kte jmpe n balik sesama g kl nek bas, sy bg balik sweater awk 2 bg awk pkai.. sy hepi tgk awk heppi.. then, awk kate nk amek balik.. amboi buruk siku lah awk cmni.. hmm.. sy xnk bg heheh.. then awk relakn juga sweater ni pd sy.. hepi nye sy mengenagkan saat2 tu awk tau.. lps bebrapa bln kemudian, awk mkin busy kje.. sy tau awk syg sy dn sy lg syg lebih awk sesgt.. beselah pmpuan ni mmg ske sakitkan hati awk tp tu mlut je.. hati sy xpernah simpan dendam pd awk..sungguh sy xtpu awk.. sme slh sy dlu minx break pd awk.. maafkan sy awk sy xbermaksud cm2.. sy nk awk pujuk sy.. kan sy ni mmg ske gedik sgt ngn awk cm2.. sy kesal smpi sekrg wak.. =''(
tp xpelah.. sy redha dn sy xkesal syg awk selamnya awk tetap dlm ingtn hati sy... cuz we got best time together isn't it? i remember everything about you.. eventhough it has been 2 years we break up..

ni baju awk bg------>

kkdg benda ni sme kebetulan... apa2 pun pokok pgkal dri kita sndri... baju xde kuasa magika menentukan jdoh pertemuan jua perpisahan.. sama2 kita usaha dlm mengelakkan perpisahan,, inslh...^_^

Saturday, May 7, 2011

SeLmat Hari iBu..... ^_*


secreto letter from your daughter*_*


assalamualaikum......dear my beloved ibu,,

i love you ibu,
more than anything i can give to you in this world,
more than any words i can say,
and more than anyone i love,
cuz you will be the only 1 in my heart,
saranghe ibu.....
muahhhh!!!!^_^


ibu,
hari ini masakan ibu sedap,
seperti hari2 kebiasaanya,
takkan ada air tangan seenak masakanmu ibu,
terima kasih atas segalanya,
hanya kau satu untukku ibu.....

buatmu,
segala kasih sayang kau curahkan,
tiada sekelumit dendam kau titipkan,
tiada sezarah pengorbanan mampu menjadi galang gantinya,,
hanya kau seorang ibu seorang....

curah hati ini,
ibu yang ku dambakan hanyalah dikau ,
akan ku semat tiap2 nasihat,
di dalam lipatan hati ini,
buat menjadi azimat mengharungi liku2 kehidupan,
andai satu saat kau tiada lg di dunia fana ini...


ibu,
setiap perilaku mu jua pengorbanan mu,
menjadi contoh buatku,
sungguh kaulah guruku, kekasihku dan kawanku...

moga tuhan kan senantiasa,
melimpahkan rahmat atas setiap langkahmu ibu,
di dunia mahupun di akhirat kelak...
moga tuhan kan selalu memakbulkan,
doaku buatmu ibu,
amin............................

kerna,
ku tahu ibu tidak pernah lekang,
mendoakan kesejahteraan jua kebahagiaan diriku,
di dunia juga di akhirat,
ketika usai solatmu ibu....

TERIMA KASIH IBU... tidak tergambar kata2 mahupun ukuran untuk dirimu yg bergelar insan mulia jua keredhaan tuhan yg mana keredhaanmu menentukan keredhaan YA ILAHI jua...

sayang ibu sye dunia akhirat... dear mak @ ibu @ gomok he-he ^_^

"you are my sunshine, 
my only sunshine,
you make me happy when skies are grey,
you never know me ,
how much i love you,
so plz don't take my mummy's go away.. love you mum.."


Tuesday, May 3, 2011

#1: QUOTE FOR THE DAY



LOVE is a cycle
When you LOVE, you get hurt, you hate!
When you hate, you try to forget
When you try to forget,  you start missing
And when you start missing,
eventually you will fall in LOVE again....

Sunday, May 1, 2011

NAK berpisah ke dengan awk???

hey awk,,,
since when la i terpkiaq nk break-off ngn u...
huu.. anyway.. kte sme rase kite xperfect n that's always goes into my mind....
muka awk manis.. cute... rindu dgr helai gelak tawa awk yg berdekah-dekah tu...
dah sebulan xjmpe...
tp sy ingt nak jdikan pertemuan ni last buat awk..
sy rase ade 2.99999997/5 xbaik dari  2.999999991/5 baik... heheh..
sebab dgn awk sy selalu lupa sy akan kecewa.. saya selalu bahagia je ngn awk...
terkadang sy takut sy bakal melukai hati sy sendiri sgt...
sy takut lukakan hati awk....
awklah boy yg paling sporting, otak gila2 heheh.. pak lawak sy.... !!! rindu muchuk sy ni...
sy nk nangis plak pk kalo break ngn awk...
pe kata kita decide sesama nnt yew?
kte jgn cedey2 kalo kite dua cetuju taw?
cebabnye... sy xnk wat org yg sy syg sediyhhh.. xmo la yew..
hope i will be the last for u
n u will be the last for me...
PROMISE???!!!!!!


ni lagu buat awk----------->>> 

Tuesday, April 26, 2011

duri dalam persahabatan..

erti persahabatan byk mengajar aku erti hidup... byk ku temui persahabatan penuh ranjau, pahit maung. hati ni seringkalai menangisi atas perlakuan rakan2 terutamanya di tempat aku menelaah di utara semenanjung tanah air ini...

dugaan tuhan itu pasti ada hikmah yg besar buat diriku.. menangis dahulu pendapatan menangis kemudian sesal xberguna.

kala ini, aku sgt teramat merindui 2 org teman baikku yg kini melanjutkan pelajaran... alhamdulillah moga mereka berjaya... "thnx to aa dan icha byk beri kita kengn manis bersama awk... sedih 3 tahun xjmpe korg.. salu mimpi korg.. salu sgt mimpi korg..."

adakah benar pertembungan budaya remaja utara dan selatan berlainan? apabila kita mengalaminya barulah aku tahu arti kebenaran itu semua... skrg tgh finale countdown... lg 4 hari aku akan pulang ke bandar halaman kuala lumpur.. emak ayah faiq angah rindu korg semua... =(

sy xakan lg jejak di bumi perthlis ni!!!!! byk kengan pahit terukir di sini.. byk air mata tumpah di sini...
sampai di sini perhubungan kita je la kwn2.. andai kata ada jodoh bertemu lg itu semua takdir tuhan dan aku pasrah..

pitaku hanya satu shaja..... semoga aku kan senantisa berada di sisi keluarga... xnk dah duduk jejauh ngn family... sedih.. malam2 salu nangis,, xde sapa pon tau....

xpe kita kan kuat.. kita tau.. sebab tu la tuhan bg dugaan ni kat kita...

sabar la hati.. Allah kan salu dgr doa kita... semoga kebahagiaan selalu kan menyinari hidup ni.. amin..


Wednesday, April 20, 2011

happy 25th birthday!

to my ex-beloved bf.... sy akan ingt awk sepanjag hdup sy,, insylh kalo sy xlupa n xde peyakit short term memory.. 20th april 2011 our 2nd anniversary... tq for all the ups and down we have through before.. =''( im gonna really miss you... may ALLAH be alwas besides you in every moments of your life..


Saturday, April 2, 2011

2 Bomb Kejam Zionis dan Amerika

Posted on Friday, January 14 @ 07:00:00 PST
Dilulus untuk paparan oleh
teori


Oleh: zharifjenn

"
Antara 2 bom yang paling kejam milik tentera Zionis dan Amerika.

1. The White Phosphorus
Bom fosforus putih dilepaskan ketika Amerika menyerang Fallujah
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG0Ifpe7pI/AAAAAAAABxQ/dkWPDE-G9gk/s400/pic.php.jpg
Fosforus putih dilepaskan ketika tentera Zionis menyerang Gaza
 
Fosforus putih bukanlah senjata baru, malah ia sudah digunakan sejak Perang Dunia lagi.
 
Bagaimana ia berfungsi?
 
Ia akan bereaksi (chemical reaction) dengan oksigen, dan akan terbakar apabila dengan sendirinya di udara.
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG2Tf98T1I/AAAAAAAAByA/hHbcCESz4ug/s400/ATT860434.jpg
 
 
Maka apabila terkena manusia, mangsa seolah-olah dipanggang terus hingga ke tulang. Gas yang dilepaskannya juga beracun. Apabila bom tersebut dilepaskan, ia akan menghasilkan debu-debu putih yang berterbangan (jangan keliru antara asap dengan debu). Apabila kulit anda terkena debu putih tersebut, kulit anda akan melecur secara tiba-tiba. Fosforus putih mampu membakar kulit dan daging anda terus sehingga menampakkan tulang.....
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIWpcYInaI/AAAAAAAAB1Q/queW0EnCYwE/s400/white_phosphorus41.jpg
 
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG0dntb1GI/AAAAAAAABxY/-POvhsvcNnI/s400/white-phosphorusbone.jpg
Terbakar hingga ke tulang
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG7KwKwdxI/AAAAAAAABzI/Awmkjx34ADE/s400/hvidfosfor3.jpg
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIVQYDVXaI/AAAAAAAAB1A/vHVvbuhsx5w/s400/phosphorous-victims.jpg
 
http://4.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIVQIQngNI/AAAAAAAAB04/akTeWLXO-oY/s400/ogrish-dot-com-israel_lebanon_conflict_victim3.jpg
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIWpIm8ClI/AAAAAAAAB1I/c0edqDf5ym8/s400/37hidden_civilians.jpg
 
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG6rFRj2zI/AAAAAAAABy4/6WtbpMdSHZM/s400/gaza_new_weapon_molten_head.jpg
Gambar lama
 
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG6-qArMxI/AAAAAAAABzA/xhkyW7atv3U/s400/GazaSlide_9__585x43_464433a.jpg
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG754rqhYI/AAAAAAAABzw/xXwCPrToAJ4/s400/white_phosphorus_victim_afghanistan.jpg
 
2. Depleted Uranium
 
Ini juga bukanlah senjata baru. Ia telah digunakan oleh Amerika puluhan tahun dahulu.
 
Dan sebenarnya Depleted Uranium bukanlah sebuah bom atau peluru, sebaliknya ia adalah logam yang di"attach" sekali dengan mana-mana peluru dan bom yang sedia ada. Kesannya, peluru tersebut mampu menembusi besi-besi yang keras dan tembok-tembok yang kebal.
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG2fFJjQRI/AAAAAAAAByI/FnOOzakroqY/s400/Depleted+Uranium+Mortar.jpg
Depleted Uranium diletakkan dimuncung sebuah mortar
 
Namun, Uranium yang digunakan itu tidak berhenti di situ sahaja. Ia mampu meninggalkan sisa berradioaktif yang mampu merosakkan tubuh manusia, sama ada mati atau cacat. Malah kesannya lebih teruk kepada janin yang masih berada di dalam perut ibunya (proses perkembangan janin terganggu akibat sinaran radioaktif menyebabkan bayi akan lahir dalam keadaan yang sangat teruk).
 
Kesannya terhadap manusia boleh dilihat apabila kebanyakan bayi yang lahir di Iraq selepas pencerobohan Amerika lahir dengan kecacatan yang begitu teruk sekali. Kadar kecacatan adalah begitu tinggi.
 
Gambar-gambar di bawah adalah kesan apabila sel badan manusia berubah apabila terkena pancaran radioaktif daripada Uranium.
 
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG56yp2FNI/AAAAAAAAByg/vB7coSEealQ/s400/depleted-uranium1Adobe.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG6HKL2KVI/AAAAAAAAByo/FEOQuyLMWEs/s400/depleted-uranium.2005.jpeg
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIQ115iRvI/AAAAAAAAB0Y/uUuE4YhA-yY/s400/baby-with-2-faces.jpg
 
http://4.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIQ1vmZIUI/AAAAAAAAB0Q/Pf63EYPWhMw/s400/bab-y.jpg
 
http://4.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIRRNHTPTI/AAAAAAAAB0o/viCbwwOgXG0/s400/depleted-uranium-baby.jpg
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG2_-c3cPI/AAAAAAAAByQ/jEflKRWkjr4/s400/Depleted+Uranium+Baby.2.jpg
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THID7snDvrI/AAAAAAAABz4/F_pol6aUrXc/s400/DU-baby-1000.jpg
 
http://2.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIRQ1mW6UI/AAAAAAAAB0g/ccvKznABRcE/s400/DEPLETED+URANIUM+AFGANISTAN+CHILD+SMALL+WEB+COMPRESSED.jpg
 
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THISOWGVhiI/AAAAAAAAB0w/qiK6M3PwVQM/s400/du+baby.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THIPpSdzfAI/AAAAAAAAB0A/ZLZ_WgimwEQ/s400/baby.jpg
 
 
http://3.bp.blogspot.com/_q_3sWbQYPpM/THG7dcFK1FI/AAAAAAAABzY/__xSnkxKEdI/s400/No+Child+Left+Behind.JPG
 
 
Inilah yang dilakukan oleh para pengganas dunia yang sebenar. Mereka menguji senjata-senjata mereka ke atas kaum muslimin yang mereka jajah. Bayangkan bagaimana senjata itu terkena ayah anda? atau ibu anda? atau anda sendiri?
 
Bagaimana jika fosforus putih terkena kulit anda dan membakar daging anda terus ke tulang hidup-hidup?
 
Atau bagaimana jika adik atau anak anda lahir dalam keadaan cacat yang terlampau teruk?
 
sabda Nabi SAW yang bermaksud, “barangsiapa yang tidak mengambil berat permasalahan orang Islam yang lain, maka dia bukan dari kalangan mereka”.
 
Amaran!!! Gambar-gambar di atas mungkin tidak sesuai untuk mereka-mereka yang lemah semangat. Tetapi jika anda ingin gambar-gambar yang lebih jelas dan banyak, anda bolehlah cuba meng"google" kan perkataan tersebut di internet.

24 Ciri - ciri orang yang mencintai kamu





Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.
  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ’selamat pagi’, ’selamat hari minggu’, ’selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
  16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’
  17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
  20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
  23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
  24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.
“Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut… Kamu akan menyesal melakukannya!”

credits: bUdAkNaKAL zAckY

Tertelan 5 sen



Malam tu, sepasang suami isteri dah bersiap-siap nak masuk ke bilik tidur bila

tiba-tiba mereka terdengar suara anak bongsu mereka menangis.

Mereka pun pergi mendapat anak itu lalu bertanyakan kenapa dia menangis..

Si anak menjawab dia tertelan duit syiling lima sen dan sekarang dia takut akan mati

sebab tertelan duit tu, lalu terus menangis teresak-esak.

Si ayah yang buntu nak memujuk anak itu tiba-tiba teringat duit dalam poket seluarnya lalu mengeluarkan duit lima sen.

Kemudian si ayah berpura-pura membuat magik dan mengeluarkan duit lima sen dari telinga anaknya.

Ha, kan ayah dah keluarkan ni.” Si anak teruja dan terus berhenti menangis.

Sepantas kilat anak itu mengambil duit lima sen itu dan menelannya lalu berkata, “Buat lagi sekali ayah.”

credit: budaknakal zacky

Duit Kertas Aneh Tapi Klakar






CREDITS TO:
bUdAkNaKAL zAckY

Lawak & Kreatif: putri di lamar di FACEBOOK


psst: Lawak betoi spe buat ni.. kreatif.. hahah..

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

 

c.H.E.n.t.A. Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez